Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.01.2010 21:44 - СПАСЕНИЕТО
Автор: otrudeni Категория: Други   
Прочетен: 1365 Коментари: 0 Гласове:
0



СПАСЕНИЕТО   Всъщност това е темата с която трябваше да започна този блог! Идеята ми беше блогът да бъде в полза на тези християни, които имат нужда от някаква малка помощ или ориентир! Не съм искал да правя някакви тежки богословски трудове, с които да покажа колко дълбоко съм вникнал някъде в Словото Божие.(((:. Оказа се , че много хора, смятащи се за вярващи, очевидно не са разбрали какво е Спасението и живеят в заблудата , че са спасени, а не са! Някой ще каже: - Кой си ти, за да твърдиш , че някой не е спасен? Аз съм точно никой и нямам никакво право да кажа- Ти си спасен или ти на си спасен! Мога само да попитам- Защо мислиш, че си спасен?   Нека да видим какво е Спасението   15 И рече им: Идете по целия свят и проповядвайте благовестието на всяка твар. 16 Който повярва и се кръсти ще бъде спасен; а който не повярва ще бъде осъден. Марка 16:16   Исус в отговор му рече: Истина, истина ти казвам, ако се не роди някой отгоре {Или: Изново.}*, не може да види Божието царство. 4 Никодим Му казва: Как може стар човек да се роди? може ли втори път да влезе в утробата на майка си и да се роди? 5 Исус отговори: Истина, истина ти казвам, ако се не роди някой от вода и Дух, не може да влезе в Божието царство. 6 Роденото от плътта е плът, а роденото от Духа е дух. ............................................................................................................... 14 И както Моисей издигна змията в пустинята, така трябва да бъде издигнат Човешкият Син, 15 та всеки, който вярва в Него [да не погине, но] да има вечен живот. 16 Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот: 17 Понеже Бог не е пратил Сина на света да съди света, но за да бъде светът спасен чрез Него. 18 Който вярва в Него не е осъден; който не вярва е вече осъден, защото не е повярвал в името на Единородния Божий Син. Йоан 3   И чрез никой друг няма спасение; защото няма под небето друго име дадено между {Или: Открито на.}* човеците, чрез което трябва да се спасим. Деян 4:12     8 Защото по благодат сте спасени чрез вяра, и то не от сами вас; това е дар от Бога; 9 не чрез дела, за да се не похвали никой. Ефесяни 2   11 А че никой не се оправдава пред Бога чрез закона, е явно от това, "че праведният чрез вяра ще живее"; Гал 3:11   И още много, много стихове ,които говорят за нашето Спасение! Основното ,което се казва в Словото е   ВСИЧКИ БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЕ СА ГРЕШНИ И НЯМА НИТО ЕДИН                               ДОСТОЕНДА ЗАСТАНЕ ПРЕД БОЖИЯ ТРОН!   ЧРЕЗ ДЕЛА НЕ МОЖЕШ ДА СЕ СПАСИШ ПО НИКАКЪВ НАЧИН! СПАСЕНИЕТО Е САМО ЧРЕЗ ВЯРА В ИСУС И БЕЗ ВЯРА В ИСУС НИКОЙ НЕ МОЖЕ ДА СЕ СПАСИ! ДРУГ НАЧИН ЗА СПАСЕНИЕ НЯМА!   Когато приемеш,че си грешник,който се нуждаe от прощение на греховете и повярваш,че Исус е Спасителят на света, можеш да молиш за прошка, Бог ще ти прости греховете и ще те направи ново създание! Омиването във вода( водното кръщение) е символичен акт на твоето очистване и израз на желанието ти да живееш като Нов Човек!   Няма да задълбавам в доктриналните постановки на различните деноминации! Това е основното за спасението на един грешник! Вяра в Исус, покаяние, новорождение, омиване във вода,дела съответни на покаянието! Самия смисъл на водното омиване или кръщение ще разгледаме друг път! ....................................................................................................................................................ИИсус каза: 13 Влезте през тясната порта, защото широка е портата и пространен е пътят, който води в погибел, и мнозина са ония, които минават през тях. 14 Понеже тясна е портата и стеснен е пътят, който води в живот, и малцина са ония, които ги намират.   Матей 7   Аз съм вратата; през Мене ако влезе някой, ще бъде спасен, и ще влиза, и ще излиза, и паша ще намира. Йоан 10:9   Исус му казва: Аз съм пътят, и истината, и животът; никой не дохожда при Отца, освен чрез Мене.Йоан 14:6   НЕ Е ДОСТАТЪЧНО ДА ВЛЕЗЕШ ПРЕЗ ПОРТАТА, ТРЯБЖА ДА ПРОДЪЛЖИШ И ПО ПЪТЯ!       Когато се новородим ние сме точно като едни духовни бебета.Започваме да се храним с мляко,правим крачки,падаме, ставаме,растем, почваме по-твърда храна, изучаваме света около нас,напредваме в познанието и така израстваме до зрели християни. Вече е време да принасяме плодове. Нека видим така наречената стълба на любовта или стълба на добродетелите в 2 Пет 1 глава. Прочетете я!     ............................................................................................................................................ 8 Защото ако тия добродетели се намират у вас и изобилват, те ви правят да не сте безделни нито безплодни в познанието на нашия Господ Исус Христос. 9 Но оня, у когото те не се намират, е сляп, късоглед, и е забравил, че е бил очистен от старите си грехове. 10 Затова, братя, постарайте се още повече да затвърдявате вашето призвание и избиране; защото, като вършите тия добродетели, никога няма да изпаднете. 11 Понеже така ще ви се даде голям достъп във вечното царство на нашия Господ и Спасител Исус Христос   Божиите хора постъпват според истината и се приближават към светлината, за да се видят ДЕЛАТА им! но който постъпва според истината отива към светлината, за да се явят делата му, понеже са извършени по БогаЙоан 3:21 По нашите дела ще си проличи нашето спасение и новорождение! Нашите дела не са ПРИЧИНА за Спасението ни, a СЛЕДСТВИЕ! Какво означава това? Никой не може да се спаси чрез дела,но понеже ние сме спасени, затова имаме дела! Те са следствие от нашата вяра! Ако нямаме дела, Яков казва,че вярата ни е мъртва! В Мат.7 Исус казва:- По делата им ще ги познаете! Някой може да ме нарече законник! Много хубаво клише, което някои ‘’вярващи’’ използват,за да оправвдаят собственото си безплодие и неспособност да вършат нещо полезно! Законниците учат,че ако пазиш Закона, ще се спасиш! Словото ни учи,че спасението е чрез Вяра в Исус! Но ако си Божий сам Бог паботи в теб, за да желаеш да вършиш доброто. Фил 2:13 12 Затова, възлюбени мои, както сте били винаги послушни, не само както при мое присъствие, но сега много повече при моето отсъствие, изработвайте спасението си със страх и трепет; 13 Защото Бог е, Който, според благоволението Си, действува във вас и да желаете това и да го изработвате. 14 Вършете всичко без роптание и без препиране, 15 за да бъдете безукорни и незлобливи, непорочни Божии чада всред опако и извратено поколение, между които блестите като светила на света, 16 като явявате словото на живота; за да имам с какво да се хваля в деня на Христа, че не съм тичал напразно, нито съм се трудил напразно. Фил 2        В интерес на истината към  темата за Спасението, ме подтикна един мой приятел. Той е страхотно начетена личност! Знае ужасно много неща от Словото! Способен е денонощно да води битки по форумите в защита на Истината! Започна да учи старогръцки, за да може да чете и разбира Библията в оригинал! Участвува активно в създаването на християнски сайт, за да може все повече хора да достигнат до познаването на Бога! И този човек, с чиста съвест заряза семейството си и заживя с някакво по- младо и перспективно същество! Когато говорих с него, той толкова спокойно ми обясняваше, че бракът му е грешка. С напускането на семейството си, той поправя тази грешка и т.н сякаш ми казваше, че леко е ударил колата си, но майсторите ще я изчукат и боядисат и нищо няма да си личи! Мисля, че ако беше ударил колата си  щеше да е доста по ядосан и развълнуван. Този човек също твърди , че е спасен, че не се е отказал от вярата и че между него и Бога, едва ли не всичко е наред! Бях потресен! А спасението? А Божията воля? А всичките тези дела, които Бог е направил в живота ти?  В главата ми буквално се забиваше стихът: по делата им ще ги познаете! Не, че аз съм по- малко грешен, дори напротив. Това, което ме шокира, беше ,че този човек изобщо не си даваше сметка за направения грях, нито имаше желание да се поправи! А колко още от нас са така? А ти? А човекът до теб? А повечето вярващи хора около нас? За какво говоря? За спасението на душите ни! Някой може да каже, че драматизирам! Не, не драматизирам! Знае ли някой, кога ще дойде Исус? Дата,час? Знаеш ли колко ще живееш? Още 30 години или 30 секунди? Къде отиваш? Ама брат, аз съм спасен! И тези, които викаха Господи, Господи, мислеха ,че са спасени!   Искам да ви разкажа за моето спасение!   Повярвах в Исус през 1985 г. Бях тийнейджър, когато попаднах в Петдесятната църква в Казанлък. Чудех се накъде да се измъкна, понеже бях по средата на един от редовете на балкона. Никак не исках да стоя на богослужението, но майка ми ме помоли да остана и понеже беше болна, не исках да я огорчавам.  Почнаха някакви песни. Ужас! Знаете ли колко задрямали се струват евангелските песни на един младеж, който обича да слуша хеви метъл! Тъкмо мислех, че няма да слушам тази ‘’боза’’, когато някакъв човек до мен ми отвори ‘’песнарката’’ на песента ‘’Ликуйте, ликуйте’’ и ми я подаде, за да мога да пея. Едвам се въздържах, да не го хлопна с книгата по главата, но все пак взех нещо да мънкам под нос, за да не ме разбере колко съм зле! Все пак съм в църква! Не върви да правя моите си номера. Почна проповедта, а аз усещах как едвам издържам и ако от двете ми страни, нямаше толкова много хора, сигурно щях да изляза.  Тогава изведнъж се появи някаква много силна светлина, която се приближаваше към мен! В светлината беше някакъв мъж, който застана на около 3 метра от мен. Поисках да се доближа, но се блъснах в нещо като дебела стъклена стена! Той също натисна с ръце стената и ясно видях че имат рани от пробождане. Нито Той можеше да се приближи до мен, нито аз до него! Тогава Исус ми каза:- Тази стена са твоите грехове! Всичко изчезна! Едвам дочаках края на службата и изтичах при пастора - брат Илия Апостолов. Почнах да му разказвам, какво съм видял и когато стигнах до прозрачната стена, той ме прекъсна и каза ’’Тази стена, са твоите грехове’’! Точно думите на Исус!   Молихме се, покаях се от греховете! Бог ме очисти! Станах новороден християнин! След четири месеца приех Святия Дух! Падам, ставам, продължавам....още не съм стигнал Непрекъснато се стремя да съм близо до Него, но не винаги успявам!     Вижте! Бог много добре знае, че не сме съвършени. Той е нежен и любящ Баща, който обича децата си и им помага, когато се стараят  да вървят по Пътя ! По същата причина Той ни наказва, някой път, когато излезем от Пътя, за да се върнем!   Аз съм баща и винаги съм готов да помогна на децата си, да направят нещо хубаво и добро, но никога няма да им помогна, да направят нещо зло! Напротив, ще ги накажа! Това, че си Божие дете ти дава право да вършиш делата на Исус и Бащата ще ти помага и ще се радва! Но ако искаш да вършиш зло, не разчитай на Бога за помощ! Яков 3:2      Преди четири години, имах много работа за моята фирма. Непрекъснато тичах от обект на обект, наемах работници, давах заплати, работех и събота и неделя, за да смогна с всичко и нямах никакво време за Бога. Мислех, че това е златно време за моя бизнес и не спирах. Една сътрин станах към 5 часа, за да отида на работа и усетих миризма на дим от парния котел в мазето. Поех дълбоко чист въздух, влязох в мазето,тобеше пълно с дим, закачих падналия кюнец на котела и излязох без да дишам! След около 1 час започнах да дишам трудно и да кашлям, отидох в ‘’Пирогов’’. Докато стигна, бях почти посинял. Там веднага ми сложиха кислородна маска, инжекции и т.н. Почувствах се добре и исках да си тръгна. Лекарката каза , че трябва да остана два дни. -Абсурд! - извиках аз - Аз трябва да отида да работя! Имам обекти!  Лекарката се ядоса и ме наруга: - Абе ти луд ли си? Не знаеш ли какво става? Още 3-4 секунди в мазето и щеше да си мъртъв и ако беше закъснял с идването си 5 минути, пак щеше да си мъртъв! Имаш 67% карбоксихемоглобин в кръврта( мисля ,че така се казваше това съединение,бях вдишал въглероден окис)! Като умреш, кой ще свърши работата? Останах като попарен! След това имах два дни, за размисъл и покаяние! Разбрах , че някъде съм излетял от Пътя и Баща ми мя шамаросва, за да се върна! Не се наемам да кажа, къде съм щял да отида, ако бях умрял тогава. Това, че съм приел спасението преди двадесет години, надали щеше да е предимство, ако бях умрял с непростени грехове от живота ми след новорождението! Благодаря на Исус ,че ми показа милост!   Словото ни учи ,че животът ни трябва да е така, сякаш Исус идва утре! Аз съм сигурен, че ако знаеш, че Исус идва утре, няма да отидеш на кино довечера, нито ще гледащ ‘’Перла’’, като за последно, а ще се покаеш , молиш и четеш Словото.   Ще бъдете мразени от всички, поради Моето име; а който устои до край, той ще бъде спасен. Мат 10:22   Затова, като отхвърлите всяка нечистота и преливаща се злоба, приемайте с кротост всаденото слово, което може да спаси душите ви, Яков1:21   Спасението включва и изработване, приемане, устояване, бдителност, опазване, изпитване...   5 Изпитвайте себе си, дали сте във вярата; опитвайте себе си. Или за себе си не познавате ли че Христос е във вас, освен ако сте порицани? 2 Кор 13:5    Какво казва Словото и живееш ли го? Обичаш ли света? А нещата ,които са на света? Ако обичаш света, не обичаш Бога! Какво говори устата ти? Какво изпълва сърцето ти? Имаш ли любов? Обичаш ли неприятелите си? Виделина ли си на света или си под шиника/ Воден ли си от Духа или си раздиран от плътските си страсти?      Библията най –точно ти откривс къде си. Не сърцето ти! То е измамно! Това, че се ‘’чувстваш’’ изпълнен с ентусиазъм, не означава, че си в Пътя! Самият Павел допуска, че може да изпадне от благовестието. Гал 1:8!  Борил се е до последно за венеца! Не е лежал на старите си успехи и постижения, а се е стремял напред, за да достигне! 8 А още всичко считам като загуба заради това превъзходно нещо - познаването на моя Господ Христос Исус, за Когото изгубих всичко и считам всичко за измет, само Христа да придобия, 9 и да се намеря в Него, без да имам за своя правда оная, която е от закона, но оная, която е чрез вяра в Христа, то ест, правдата, която е от Бога въз основа на вяра, 10 за да позная Него, силата на Неговото възкресение, и общението в Неговите страдания, ставайки съобразуван със смъртта Му, 11 дано всякак достигна възкресението на мъртвите. 12 Не че съм сполучил вече, или че съм станал вече съвършен; но гоня изподир, дано уловя, понеже и аз бидох уловен от Христа Исуса. 13 Братя, аз не считам, че съм уловил, но едно правя, - като забравям задното и се простирам към предното, 14 пускам се към прицелната точка за наградата на горното от Бога призвание в Христа Исуса. Филипяни 3     18 Понеже смятам, че сегашните временни страдания не заслужават да се сравнят със славата, която има да се открие към нас. 19 Защото създанието с усърдно очакване ожида откриването ни като Божии синове. 20 Понеже създанието беше подчинено на немощ {Гръцки: Суетност.}*, не своеволно, но чрез Този, Който го подчини, 21 с надежда, че и самото създание ще се освободи от робството на тлението, и ще премине в славната свобода на Божиите чада. 22 Понеже знаем, че цялото създание съвокупно въздиша и се мъчи до сега. 23 И не то само, но и ние, които имаме Духа в начатък, и сами ние въздишаме в себе си и ожидаме осиновението си, сиреч, изкупването на нашето тяло. 24 Защото с тая надежда ние се спасихме; а надежда, когато се вижда изпълнена, не е вече надежда; защото кой би се надявал за това, което вижда? 25 Но, ако се надяваме за онова, което не виждаме, тогава с търпение го чакаме. Римляни 8   Павел ни казва, че това за което се надяваме и чакаме е изкупването на нашите тела! И докато живеем в нашите тела и чакаме, дори и да имаме скърби, страдания и неволи, те не са нищо в сравнение със славата, която Бог е приготвил за своите си. Нека да вървим в Пътя,нека се трудим на Божията нива, нека изработваме спасението си! Божията нива е огромна и на нея има място за всеки, който иска да се труди!   Някои са учители, други-пастори, мисионери. Трети превеждат и печатат Словото,някои се грижат за немощните и болни хора, други дават подслон на бездомните.... Има място и работа за всички! Ако искаме Бог да ни покаже нашето място, нека се молим и да искаме мъдрост. Нашият Баща няма да ни остави бездейни. Нека не забравяме ,че живеем в последното време! Бъдете благословени!



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: otrudeni
Категория: Други
Прочетен: 319996
Постинги: 80
Коментари: 78
Гласове: 116
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930