Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.11.2019 20:59 - Юлий Африкански
Автор: otrudeni Категория: Други   
Прочетен: 610 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 12.11.2019 18:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

Юлий Африкански

^ Писмо до Аристид
Относно родословията на Исус Христос, записани в светите Евангелия

1. Някои погрешно предполагат, че двете родословия на Исус, които се различават помежду си, не трябва да се тълкуват буквално (те дори не си приличат ),а алегорично: имената на свещениците и царете уж само се смесват в тях, с цел да се покаже Исус като Цар и като Свещеник. Може да си помислите, че някой се съмнява, че Исус е Великият Първосвещеник, стоящ пред Бога за нас и представящ Му нашите молитви! Може да си помислите, че някой не вярва, че Исус е Царят, който е над всички земни владетели, който чрез Светия Дух царува над всички вярващи,  споделили Неговото спасение и заедно с Отца ръководи  нещата във Вселената!
Нали никой, който се съмнява, не полага своята надежда в нищо друго, а само в ходатайството и царството на Исус Христос.
И това не са ни открили древните изчисления и обърканите родословия – на това са ни учили пророците и патриарсите. Следователно не е необходимо да се впускаме в религиозни предположения, извличайки свещеничеството и царството на Исус от объркани имена в родословията!
Ако е било необходимо някакво родословие, за да се докаже свещеничеството на Исус, то би могло да бъде представено без затруднения. В края на краищата свещеническото племе на Левий се е  сцродило с племето на Юда, когато Аарон се е оженил за Елисавета, сестрата на Наасон, а неговия син Елеазар - за една от дъщерите на Футиил (Изход 6:23, 25).
Излиза, че евангелистите са лъгали, представяйки атрактивни фантазии за истина?
 Това не може да бъде и те не биха могли да не знаят, че Исус (и следователно неговите предци) са от царския дом на Давид, който е от Юдовото племе.
 И ако Натан е бил пророк, и Соломон и Давид, то значи, че пророците са могли да бъдат от различни племена и от различни колена. Свещениците можеха да произхождат само от племето на Левий. Следователно, дори и евангелистите да се опитат да „напаснат” имената в своя полза, това няма да има смисъл и няма да донесе никаква полза.


Затова подобно тълкуване на родословията на Господа, не може да има място в Христовата Църква, както не може да има лъжа в Христовото учение, дори ако тази лъжа е измислена за Божията слава.
 Спомнете си думите на апостола, който уверено проповядва Христовото възкресение, като казва със страх и трепет: „
14. и ако Христос не е бил възкресен, то празна е нашата проповед, празна е и вашата вяра.
15. При това, ние се намираме и лъжесвидетели Божии; защото свидетелствувахме за Бога, че е възкресил Христа, Когото не е възкресил, ако е тъй, че мъртвите не се възкресяват
;(1 Кор 15)
И ако апостолът, който е посветил живота си за прослава на Бога, се страхуваше да не се окаже лъжец, проповядвайки такова велико събитие, колко повече ние трябва да се боим да не съгрешим против истината, опитвайки се да я потвърдим с лъжливи аргументи.
Ако родословието на Христос беше лъжливо и не показваше Неговите земни предци чрез Йосиф, ако всичко това беше направено само за да потвърди служението Му на Цар и Свещеник, тогава Божието Слово щеше да бъде унижено до простите опити на стихоплетците и следователно не би имало никакви доказателства в полза на служението на Исус и като цяло не би послужило за Божията слава. Измамата не може да служи за Божия слава и Божият съд скоро ще падне върху онези, които вярват в символиката на родословията, защото те говорят това, което го няма, и представят лъжата за истина. Ние трябва да покажем погрешността на техните мнения, като по този начин не позволяваме на другите да следват подобни заблуди. За това ще обясня историята на евангелските родословия - както е било в действителност.

2. Защо
в евангелията са записани различни родословия на Исус?
 Там е работата, че сред евреите родословията са се водели или по естествено родство, или според закона. Нека обясня: ако главата на семейството умре, тогава брат му влизал при вдовицата и се раждали нейни деца, които се считали за деца на починалитя. Това се наричало „възстановяване на семето“. И така, когато родословието се е водило по естественото родство, за баща на детето се е считал живият баща (който е бил негов баща по природа), а ако е водено по законов ред - тогава е умрелият. Затояа един баща е можел да има няколко деца, като едни са се считали за негови, както и е нормално, а другите са бии причислявани към семейството на починалия по-голям брат и са носели неговото име.
Правели са тов понеже на тях не им е била напълно открита надеждата за възкресението на мъртвите.Тяхното разбиране за възкресението и безсмъртиетое било свързано с името на човека – човек е жив, докато е живо името му – затова евреите са се стараели да увековечат  имената си по този начин.

Затова в родословните списъци ”баща” може да бъде бащата по естество или бащата по закон, въпреки, че не е биологичен такъв.
Затова евангелистите не са допуснали грешка, като са записали две различни родословия на Исус.- просто единият е водил списъка по естественото родство, а другия-по законовия ред.
Сред земните предци на нашия Господ двете линии((а именно-произхождащите от Соломон и произхождащите от Натан) са се смесвали, защото един родственик е възстановявал името на друг. Затова в двете родословия можем да срещнем няколко имена, които се отнасят и към едното, и към другото семейство т.е. и към законния  и към естесвения баща.
Затова двата родословни списъка са напълно исторически достоверни, двете достигат до Йосиф и макар, че не са напълно ясни, са изпълнени  точно и коректно.

3.  За да докажа правотата на думите си, искам да покажа с примери, как се пресичат родословията в евангелията.
Ако преброим предците на Исус при Матей- от Давид, през Соломон до Йосиф, третият преди края е Матан, който е родил Яков, а Яков на свой ред е родил Йосиф.
Но ако погледнем в Еванглиято от Лука, където родословието идва от Давид през Натан, трети преди края не е Матан, а Матат, който е родил Илий, а Илий е родил Йосиф. Излииза, че според Лука Йосиф е бил син на Илий и Матат, а според Матей-син на Яков и Матан.
Това означава, че Йосиф е имал двама бащи – един по линия на Соломон и втори - по линия на Натан! Как да си обясним това?
За да могат Яков и Илий да се считат за равноправни бащи на Йосиф, би трябвало двамата да са братя(това е изискване на закона за възстановяване на семето).
В такъв случай сме изправени пред два въпроса:първо, как Яков и Илий са се оказали братя, а произхождат от различни семейства, и второ - каква е ролята на Матан и Матат във всичко това.
На нас ни е известно, че Матан, водещ своя произход от Соломон, е бил женен за жена на име Еста и родил от нея Яков. После умрял. Законът не забранява на вдовицата или на разведената жена да се омъжи наново, затова Еста се омъжила за Мата, който както е казано в Евангелиято, родил от нея Илий.
Така Яков и Илий станали едноутробни братя, въпреки, че единият произхождал от Соломон, а другият-от Натан.
Братята пораснали и Илий се оженил, но за нещастие умрял бездетен и Яков, за да възстанови братовото семе, се оженил за вдовицата и родил Йосиф, който му бил син по естество и всички така са смятали, затова Матей пише „Яков роди Йосиф”.
Но според еврейския законЙосиф се е считал за син на Илий, защото Яков го е родил за да възстанови семето на починалия си брат и воденето на родословието на Йосиф, през Илий, нито е грешка, нито неграмотност, нито измама.
Затова Лука казва, че Исус „както си мислеха(именно „както си мислеха”), син  Йосифов, Илиев, Мататов”. Затова за разлика от Матей, (Лука) е избягвал думата „роди”, извеждайки родословието на Исус до Адам и Бога.
Да покаже ясно, че родословието не се води по естественото родство, а по зоконовия ред на еврейската традиция.

4. Събитията, за които говоря – това не е смела хипотеза или невъзможна за доказване теория. Знам нещата от потомците на земните братя на нашия Спасител - не зная дали за да възтържествува истината или за да възвеличат себе си, те ми разказаха всичко това, но знам, че не са излъгали - това е истина.

Всичко се е случило така: веднъж по времето на Селевкидите, идумейски разбойници извършилли нападение срещу па;естинския град Ашкелон и между другото разграбили храма на Аполон, построен до градските стени, отвеждайки в плен също така Антипатър, син на някой си Ирод, жрец в този храм. Понеже Ирод не е имал възможност да откупи сина си, Антипатър израстнал сред идумейците и бил възпитан в техните обичаи, а в последствие се запознал с юдейския първосвещеник Хиркан.
Когато Помпей дошъл в Юдея, Антипатър бил изпратен като посланик, да се застъпи за Хиркан, а по късно царството било върнато под властта на Хиркан, но по късно било изгубено от брата на първосвещеника - Аристобул

Благодарение на късмета си, Антипатър се станал прокуратор на Палесртина, а когато завистниците му предателски го убили, бил наследен от сина си Ирод – този същия цар Ирод Велики или Ирод Идумеец, както още са го наричали, който бил поставен за управител от триумвира Марк Антоний, а после и от император Октавиан Август.
Деца на този Ирод са Ирод Антипа и останалите тетрархи-съуправителите на тези области.
Аз не съм си измислил това и всичко може да бъде прочетено в гръцките книги по история.

5.
Защо казвам това? Защото до това време еврейските родосковия са се записвали в държавни архиви и в тях нищо не се е пропускало. Там са били записвани и тези, чийто произход е бил от езичниците, обърнали се към юдейската вяра – такива като Рут  моавката, Селек амонецът, служил в Давидовата войска или тези, които са излезли с евреите от Египет.
Ирод, знаейки че произходът му изобщо не е царски и че еврейските родословия няма да му помогнат да издигне авторитета си пред народа, решилда изгори тези архиви.
Така той се надявал да се издигне за  цар с подобаващ произход, защото никой не можел да докаже обратното, тъй като  всичките архиви са унищожени.
Но е имало и такива семейства, които са си водели записи самостоятелно. Някои неща са помнели, а други са почерпили от архивите.
Естествено онези щастливци, които са водели произхода си от Давид, Соломон и други древни царе, са били много горди от това.
Имало е такива в Назарет и в други ерейски секища. Сред тях са се оказали и тези, които наричаме Господни деца, заради родствената им връзка със земното семейство на нашия Спасител.
Те са разказали на евангелистите(а няколко поколения по-късно - и на мен) родословията, сверявайки, доколкото е възможно с хрониките.
Възможно е моите аргументи да бъдат оспорени, но все пак по-достоверно обяснение не може да бъде намерено-това не е само мое мнение, с него би се съгласил всеки в когото още е жив здравият разум
И даже ако никой не може да потвърди мовто свидетелство, нека това обяснение да удивлетвори любошитството на читателите, защото да се даде по-истинен, достоверен и удовлетворителен отговор на поставения въпрос-каква е причината за несъответствията в родословията-не може да бъде даден.
Във всеки случай Евангелията говорят истината.

6. И така, Матан, произхождащ от Соломон, сина на Давид, е родил Яков. След това той   умрял, и неговата вдовица се  омъжила за Матат, происхождащ от Натан, сина на Давид. Матат от нея родил Илий. Затова Илий и Яков са едноутробни братя. Илий се оженил, но умрял бездетен  и Яков възстановил неговото семе, раждайки Йосиф – по естество негов собствен син, но според еврейския закон, син на Илий.
Затова Йосиф е могъл да се счита за син на двамата бащи.
Затова тук линиите на Натан и Соломон се сливат и ние виждаме в Евангелията две ралични родословия.
..............................................................................................................................................................

Секст Юлий Африкан (
Sextus Julius Africanus) с. 160 - около 240 е раннохристиянски писател и един от един от първите християнски историци. Творбите на Юлий Африкан са включени в 10-ия том на Patrologia Graeca.
Произхожда от семейство римски колонисти. Докато е служил в армията на Септимий Север е бил участник в сирийската кампания от 1954 г. Бил е префект на Емаус. В Рим, по заповед на император Александър Север, основал обществена библиотека и написал енциклопедията „ Модели “, съдържаща информация от областта на природните науки и военната тактика.
Юлий е бил познат на Ориген и Аристид , двете му писма до тях са оцелели.

В писмото до Аристид пише за генеалогията на Исус Христос. Писмото до Аристид е известно от фрагментите, цитирани от Евсевий Кесарийски в неговата църковна история. Евсевий определя Юлий Африкански като „важен историк“.

..............................
превод от руски: Страхил Иванов

https://azbyka.ru/rodoslovnaya-iisusa-xrista#poslanie_k_aristidu_o_rodoslovijakh_iisusa_khrista_zapisannykh_v_svjatykh_evangelijakh

 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: otrudeni
Категория: Други
Прочетен: 318232
Постинги: 80
Коментари: 78
Гласове: 116
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031